گسترش دانش و تجربه مهندسی

در این وبلاگ به موضوعاتی که یک مهندس مکانیک در طول زندگی شخصی و حرفه ای با آن روبه رو بوده، پرداخته شده است.

گسترش دانش و تجربه مهندسی

در این وبلاگ به موضوعاتی که یک مهندس مکانیک در طول زندگی شخصی و حرفه ای با آن روبه رو بوده، پرداخته شده است.

دنیای مهندسی، دنیای پر رمز و رازی است. در گذشته شاهد آن بودیم که هر رشته مهندسی قصد داشت با ایجاد مرزهایی، گرایش هایی را پدید آورد که تخصصی تر به حوزه های مزبور پرداخته شود. ولی با گسترش دانش، نه تنها مرزهای درون رشته ای کمرنگ شد، بلکه مرزهای برون رشته ای نیز اهمیت خود را از دست داد. هم اکنون یک مهندس نمی تواند بگوید از آن جا که در رشته من به این موضوع پرداخته نشده است، من این زمینه کاری دارای این موضوع را نخواهم پذیرفت. بنابراین شاهد هستیم یک استاد ریاضی در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کند. استاد مکانیک، پروژه هایی در زمینه ابررایانه انجام می دهد و ... .بنده با وجود آن که در زمینه مهندسی مکانیک مطالعه داشته ام، ولی به دلیل اشتراکات فراوان مخصوصا در سال های ابتدایی، برای سایر رشته ها هم مطالعه این وبلاگ خالی از فایده نخواهد بود. از طرف دیگر با مطالعه تاریخ مهندسی می بینیم که سایر رشته های مهندسی از پهلوی این مادر بیرون آمده اند.

کتاب‌ عمومی 1

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۲۷ ب.ظ
در سلسله مباحثی تحت عنوان معرفی کتاب، قصد دارم کتاب‌هایی که توسط اساتید و پیشکسوتان مهندسی توصیه شده است و یا خودم آن را مطالعه کرده ام، معرفی کنم. با دقت در ویژگی های شخصیتی افرادی که می شناسم دریافتم کسانی که مطالعه می کنند، صاحب بینش عمیق‌تری هستند و در زمینه کاری خود موفق‌تر عمل کرده‌اند.
1- تجارت به سرعت اندیشه (Business at the speed of thought):
این کتاب در سال 1999 توسط بیل گیتس نوشته شده است. این کتاب در عین تقویت زبان انگلیسی قادر است دیدگاه کارآمدی درخصوص راه و روش راه اندازی و بهبود یک کسب و کار ارائه کند. برشمردن ویژگی‌های یک تجارت موفق یا مدیر هوشمند و ارائه مثال توسط یکی از ثروتمندترین و خلاق‌ترین مدیران دنیا، تجربه منحصر به فردی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۹

نظرات  (۳)

متشکرم که به من سر زدید.
فکر می‌کنم قراره مطالب خوبی اینجا گفته بشه. شما ورودی ۴سال بعد از برادر من هستید تو مکانیک صنعتی اصفهان :) جالب بود برام.

پاسخ:
خواهش می کنم.
اگر مایل بودید وبلاگ را به برادر هم معرفی کنید.
امیدوارم با ارائه نظرات و انتقادات طیف گسترده ای از علایق و شخصیت ها مجموعا بتونم مطالب مفیدی را ارائه کنم.

با سپاس

۰۶ اسفند ۹۳ ، ۱۴:۳۵ علیرضا امیریون
لینکشو میذارید ؟

پاسخ:
در سایت libgen.org اگر نام انگلیسی جستجو شود، کتاب موجود است.
در غیر این صورت بفرمایید تا برای شما ارسال کنم.

سایت booktolearn.com هم کتابهای زیادی را داره. شاید بتونی از اون هم لینک بذاری. البته نمیدونم که کار اخلاقی ای هست یا نه!
پاسخ:
خیلی ممنون رفیق.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی